Šaláty

Prečo šaláty? 
Dôvod prečo miešame rôzne druhy zeleniny alebo ovocia? 

Kliknete na tlačidlo pod textom.

Ale pozor na olej!

Kvapka oleja v šaláte je vhodná, ale pozor aby ste to neprehnali. 

Áno, olivový olej je zdravý, ale aj pri ňom je dôležité, aké množstvo použijete. Nadmerné používanie olivového oleja je skrytou pascou pre každého, kto si pripravuje šaláty vo viere, že schudne a bude zdravšie jesť. 


Jednoduchý šalát

Tento typ šalátu je na prípravu, ale aj pre Vašu chladničku veľmi jednoduchý. Základom je zmiešať rôzne typy zeleniny.

  • hlavkový šalát/čínska kapusta/poľný šalát
  • šalátová uhorka
  • paradajky/cherry
  • olivy
  • červenú/jarnú cibuľku

Celý salát dochutíme soľou (odporúčam morskú alebo himalájsku) a kvapkou extrapanenského olivového oleja.

Ľadový šalát so syrom

Ľadový šalát je veľmi chutný. Pri jeho príprave do šalátov ho radšej trhajte ako krájajte (spôsobite tým stratu vitamínov)
Pridajte jarnú cibuľku, cesnačik, cherry paradajky, papriku. Ideálne je pridať mrkvu. Aby bol šalát chutnejší tak mrkvu nakrájajte pomocou škrabky na zemiaky a tým dosiahnete tenučké plátky mrkvy.

Pridať možete rôzne typy syra. Kvalitný tvrdý syr, feta syr alebo mozzarellu. 
Dochutiť štipkou soli a tymiánom.

Šalát s vlašskými orechmi a avokádom

Pri príprave šalátu je vhodné použiť baby špenát, ktorý je  veľmi chutný s kombináciu avokáda,cherry paradajkami, feta syrom a orechmi. Môžete použiť rôzne typy orechov.

Jemne dochutiť soľou a citrónovou šťavou.

Miešaný šalát s tuniakom a Feta syrom

Šalát v kombinácií z rôznych typoch listových šalátov so cherry paradajkami, červenou repou a cibuľkou. Pridáme syr Feta, ktorý si môžete vmiešať priamo do šalátu.

K tomuto typu šalátika je vhodný tuniak vo vlastnej šťave a na zjemnenie chuti aj ovsený chlebík.